FANDOM

Wilk Cezary.jpg

Wilk Cezary to wyjątkowo cwany zwierz. Odłączył się od stada, przez co był narażony na ataki kłusowników. Na szczęście natknął się na niejakiego Aerisa - półelfa na drzewie. Ten oddał serię strzałów w stronę biednego Czarka, jednak nie zranił go poważnie. Następnie wilk uczestniczył w ataku watahy na konwój. Mimo osamotnienia i otrzymanego ciosu metalowym prętem, udało mu się uniknąć kopnięcia przez konia, lecącego topora, a także kolejnego strzału półelfa, dzięki czemu jako jedyny ocalał i oddalił się na rentę. Został napotkany przez Deriona, gdy ten zmierzał do Kilangeru po opuszczeniu więzienia. Jak można się było dowiedzieć z opowieści ser Ferela Apfelstride'a, Czarek uratował mu życie, wyskakując znienacka na grupę barbarzyńców z Dammullandii debatującą, jak najlepiej wypatroszyć błędnego rycerza. Wilk zagryzł jednego z barbarzyńców i przegonił resztę, a następnie w spokoju spożył swoją ofiarę oraz to, co zostało z giermka Rutha po zabawach barbarzyńców. Ser Ferela zostawił w spokoju, gdyż najwyraźniej cierpiał na awersję do osób przebywających na drzewach. Poza tym - zdążył się już najeść. Gdy drwal Markwart wysłuchał tej opowieści, wykazał się swoją słynną głupotą nie kojarząc, że wilkiem tym był Czarek. Cezary wyjątkowo zasmakował w barbarzyńcach z Dammullandii - do tego stopnia, że gdy ser Ferel i Markwart złapali jednego, związali jak baleron i zostawili poza szałasem, podkradł się nocą do obozowiska i zagryzł biedaka. Ten jednak zdążył krzyknąć, co obudziło Markwarta. Drwal i wilk spojrzeli sobie w oczy, tocząc swoisty intelektualny pojedynek - Cezary wygrał, gdyż zorientował się, z kim ma do czynienia, natomiast Markwart ponownie go nie poznał. Wobec takiego obrotu spraw, nasz bohater odwrócił się i, utykając lekko na zranioną przez Aerisa łapę, pobiegł w spowity ciemnościom las, tym razem nie niepokojony przez lecące za nim strzały i topory. Gdy Markwart spotkał na szlaku Jilliana, doznał olśnienia i skojarzył (w końcu), że ponownie spotkał Czarka. Kto jednak wie, gdzie wtedy zdążył już dotrzeć Wilk Cezary... Jakiś czas później, na początku zimy, Cezary jak każdy szanujący się przedstawiciel swojego gatunku dołączył do dużej watahy. Wziął udział w jej ataku na Nowy Kil. Podczas tych wydarzeń zagryzł kupca Bomanoka, po czym pożywił się jego zwłokami. O mały włos nie spotkał się ponownie z Aerisem (nazywanym teraz Chciwym lub Upierdliwym) - w ich konfontacji przeszkodziło jednak nastanie świtu, wraz z którym Czarek z całą watahą oddalił się do lasu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki