FANDOM

Uter "Twardogłowy"
Rasa Człowiek
Płeć Mężczyzna
Data urodzenia 15.n.II.451 r.
Data śmierci -
Wzrost 168 cm
Waga 12,5 kamienia
Krewni Nieznani
Pierwsze pojawienie Czarne Płaszcze

Uter zwany "Twardogłowym" (ur. 451) - mieszkaniec Gryty, służący w lokalnej milicji. Jeden z licznych znajomych z karczmy Markwarta z czasów, gdy ten jeszcze mieszkał w osadzie.

Sprawa szkatułki Edytuj

Podczas wydarzeń w Grycie, związanych z próbą unieszkodliwienia elfickiej agentki, czekającej w lokalnej karczmie na szkatułkę z danymi wywiadowczymi, komendę nad miejscową milicją przejęły Czarne Płaszcze. Kilkuosobowy oddział z Uterem w składzie został wysłany do karczmy, by wspomóc agentów lorda Merida w walce z elfką oraz młodym Kromczykiem, Vulpo, który chciał pomścić śmierć swojego ojca (współpracującego z elfami, o czym syn nie wiedział). Przed karczmą milicjanci napotkali dwóch innych Kromczyków, Deriona i Jilliana. Dowódca oddziału przekazał Derionowi rozkaz od Kutbertena, nakazujący zostawienie Czarnych Płaszczy w spokoju. Następnie wszyscy milicjanci ruszyli w stronę karczmy. Nieoczekiwanie Derion postanowił złamać rozkaz i rzucić się na stróżów prawa z Gryty. Nie chciał ich jednak zabijać, w związku z czym postanowił zdzielić pierwszego lepszego - którym okazał się Uter - w głowę, używając trzymanej w lewej ręce tarczy. Uderzenie było mocne, Kromczyk zapomniał jednak, że jego złamana niedawno ręka dopiero co się zrosła. Czerep Utera okazał się natomiast na tyle twardy, że nadwyrężona kończyna nie wytrzymała i ponownie się złamała. Nieoczekiwana fala bólu spowodowała, że Derion stracił przytomność, co znacząco ułatwiło jego ujęcie pozostałym milicjantom. Po tym incydencie Uter zyskał przydomek "Twardogłowy".

Status
Profesja Milicjant
Przynależność Wioskowa milicja Gryty
Funkcja Szeregowy
Bazy operacyjne Gryta
Heraldyka Brak

Tajemnicze mordy w Kilangerze Edytuj

W jakiś czas potem, Uter został przydzielony do oddziału, którego zadaniem była eskorta sir Mevana Drahausa do Kilangeru, a następnie rozwiązanie na miejscu sprawy zagadkowych morderstw popełnianych na ubogich mieszkańcach osady. Twardogłowy milicjant wziął udział w odparciu ataku watahy wilków na podróżnych, zabijając dwie bestie i odnosząc przy tym lekkie rany, szybko opatrzone przez pół-elfa Aerisa. Następnie, do jego obowiązków należało opiekowanie się rannym zbrojnym, Janarem. Nie zdążył wziąć większego udziału w śledztwie w sprawie morderstw, gdyż sprawa została nieoczekiwanie rozwiązana przez drwala Markwarta. Po wszystkim, Uter wrócił do Gryty, gdzie kontynuował służbę w szeregach milicji.

Dalsza służba w milicji w Grycie Edytuj

Szczegóły z dalszych dwóch lat życia Utera nie są znane. Wiadomo, że w zamian za hojną finansową premię wraz z innymi milicjantami pod koniec roku 475 poparł kupca Kornaka, gdy ten przejął władzę w miejscowości. Następnie stanowił jedną z mocnych podpór jego rządów w dobie gospodarczego kryzysu wywołanego plagą korników, jednakże z pewnością nie wyszedł na tym biedniejszy, niż był. Gdy 2.n.I.478 r. barbarzyńcy wraz z elfami napadli na Grytę, pomógł Kornakowi i grupie cywilów w ucieczce, kierując się wraz z nimi leśnym traktem w stronę Kilangeru.

Obrona Kilangeru Edytuj

Grupie uchodźców z Gryty z Kornakiem i Uterem na czele udało się 3.n.I.478 r. wieczorem dotrzeć do Kilangeru. Tam sir Fidel, sir Rajdant i sir Junaj na polecenie sir Alwina Teemmera organizowali już ewakuację mieszkańców do Felmarku. Ocaleni z ataku na Grytę również mieli być ewakuowani wraz z nimi; wkrótce jednak okazało się, że osada została otoczona przez barbarzyńsko-elfickie siły i o żadnej ucieczce nie może być mowy. W związku z tym, sir Alwin zarządził przygotowania do obrony. Uterowi "Twardogłowemu" przydzielono zadanie pilnowanie wejścia do kilangerskiego domu sołtysa, w którym obradowali najwyżsi rangą obrońcy. Podczas wykonywania swoich obowiązków milicjant spotkał Deriona, nie skojarzył go jednak z człowiekiem, któremu zawdzięcza swój przydomek.

Gdy w końcu nastąpił generalny szturm elfów i barbarzyńców na Kilanger, Uter dzielnie stanął do walki. Po bitwie powiadano, że zdołał pokonać jednego z przeciwników, wykorzystując jedynie swój legendarnie twardy czerep. Milicjant z Gryty przeżył walkę, następnie zaś osłaniał konwój uchodźców próbujący się przebić do Felmarku. Szczęśliwie dotrwał do odsieczy kierowanej przez sir Felorna Merida, kasztelana Felmarku.

Po takich przygodach Uter "Twardogłowy" zdecydował się porzucić wojaczkę, choć nie do końca. Został wspólnikiem w interesach Kornaka, który wobec faktu, że wieś, którą rządził jako sołtys, przestała istnieć a większość jej mieszkańców straciła życie, wrócił do fachu kupca. Były milicjant służy mu zaś przede wszystkim jako ochroniarz i zaufany człowiek do wykonywania wszelkich zadań siłowych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki