FANDOM

Trzy Osady - historyczne określenie regionu Nowej Marchii, położonego na zachód od Felmarku. Określenie to zostało ukute po okrzepnięciu Kromu (pozostałymi dwoma były: najstarszy z nich wszystkich Kilanger oraz opuszczony Nowy Kil, zwany niekiedy Zwycięstwem Natury) i utrzymało się po założeniu Gryty (przestano liczyć dawno opuszczony Nowy Kil). Pewien problem pojawił się, gdy w 476 roku założono Peskadę. Dawne Trzy Osady zaczęto wtedy nazywać Czterema Osadami, choć dawna, historyczna nazwa wciąż pozostawała w użyciu. Trzy Osady zostały spustoszone podczas najazdu elfów i barbarzyńców na początku 478 roku.

Głównymi liniami komunikacyjnymi w rejonie był Leśny Trakt, łączący Felmark z elfickim Avelis, a także rzeki: przepływająca przez Kilanger i Krom Reke oraz Teckel, która nieopodal Gryty tworzy Jezioro Bielice. Poza Kilangerem, Kromem, Grytą i Peskadą w rejonie Trzech (Czterech) Osad znajdowały się także inne lokacje. Były to:

  • Nowy Kil (zwany Zwycięstwem Natury) - położony na południe od Kilangeru, po wschodniej stronie Reke; opuszczony
  • Zachodnia Świątynia - umiejscowiona przy Leśnym Trakcie na zachód od Kilangeru; opuszczona po zbudowaniu Nowej Świątyni
  • Nowa Świątynia - zbudowana w samym centrum regionu, po założeniu Gryty
  • Przystań "Śmierdząca Sieja" - położona na wschodnim brzegu jeziora Bielice; na jej miejscu wzniesiono Peskadę
  • Przytułek "Miedziak" - umiejscowiony przy drodze łączącej Kilanger z Kromem i Nową Świątynią, nieopodal Mostu Zwodzonego; przytułek kierowany przez Bośnego
  • Zmrok - tajemnicze miejsce w głębi lasu rozpościerającego się za Nową Świątynią; niegdyś sekretne miejsce kultu Herezula Odstępcy, później zaś baza wypadowa sir Markwarta Martelfoya.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki