FANDOM

Ród Nortgardów - rodzina szlachecka z Nowej Marchii, władająca z nadania Meridów Północną Wieżą. Ich protoplastą jest Revorn Nortgard, bękart Rubelusa Merida. Wciąż pozostaje on głową rodu.

Historia rodu Edytuj

Historia rodu Nortgardów nie jest długa. Ich obecne włości - Północna Wieża - od dawien dawna podlegały rodowi Meridów z Felmarku. Jako, że tamtejszy zamek zapewnia od północy osłonę stolicy Nowej Marchii, zawsze utrzymywany był tam liczny garnizon. Lordem Północnej Wieży był najczęściej jakiś młodszy syn lub kuzyn Meridów. Nie inaczej było w przypadku Rubelusa Merida. Był on drugim synem lorda Herdona z Felmarku. W wieku osiemnastu lat otrzymał we władanie Północną Wieżę wraz z przyległościami. Okazał się zdolnym administratorem i dowódcą wojskowym. Wiernie służył najpierw ojcu, potem bratu, lordowi Kartuzowi, a wreszcie bratankowi, lordowi Tartuzowi. Nigdy się nie ożenił, w związku z czym nie pozostawił prawowitych potomków. Jednakże uznał i wychował swojego bękarta, Revorna. Po śmierci Rubelusa lord Tartuz uznał, że Północa Wieża jest zbyt ważnym zamkiem, by powieżać go swemu niedoświadczonemu, nastoletniemu młodszemu synowi Rivaldowi, w związku z czym pozwolił Revornowi przejąć dziedzictwo ojca. Nadał mu też nazwisko Nortgard, by mógł uchodzić za równego innym lordom, a jednocześnie zawsze pamiętał o zadaniu, jakie Meridowie wyznaczyli jemu i jego następcom.

Żyjący przedstawiciele Edytuj

Lista żyjących przedstawicieli rodu Nortgardów:

  • lord Revorn Nortgard - Pan Północnej Wieży; głowa rodu
  • Kartuz Nortgard - syn i dziedzic lorda Revorna
  • Bastian Nortgard - młodszy syn lorda Revorna; lord Tartuz Merid przyjął go na swojego giermka

Więcej z Fandomu

Losowa wiki