FANDOM

Północna Marchia - region królestwa Mensenii, położony na północ od stołecznej Civitaty. Założona przez Degara Wielkiego na lewym brzegu wielkiej rzeki Besary, z czasem, dzięki umiejętnej polityce kolejnych margrabiów z rodu Besarionów, rozpostarła się również na jej prawy brzeg. Z racji tego, że rolą prowincji od zawsze było osłanianie królestwa od niebezpieczeństw z północy, Północna Marchia charakteryzuje się wysoką militaryzacją. Stolicą Północnej Marchii jest Norland, zaś jej obecnym władcą - lord Ludovik Besarion.

Geografia Edytuj

Północna Marchia obejmuje obydwa brzegi wielkiej rzeki Besary. Na północy sięga aż do miasteczka Altmarkt, które jest jej granicznym punktem z Nową Marchią. Na południu rozpościera się do miasta Norvis. Na zachodzie obejmuje wschodnią część Królewskiej Puszczy na południu od Besary, na pólnocym przegu rzeki zaś przez miasteczko Dębowa Wieża graniczy z Marchią Vangorską. Wschodnią granicę Północej Marchii wyznacza położone na północnym krańcu Wschodniej Równiny Easteris.

Gospodarka Edytuj

W dawniejszych czasach, podstawą gospodarki Północnej Marchii był eksport drewna. Jednakże po stuleciach eksploatacji większość lasów wycięto, zaś na głównego dostawcę drewna dla królestwa wyrosła Nowa Marchia. Włościom Besarionów pozostała więc rola pośredników handlowych, na czym zbudowali swoje bogactwo. Przez ich miasto - Norland - przebiegają dwa strategiczne ważne szlaki handlowe: lądowy, łączący Civitatę z Felmarkiem (kontrolowany przez ogromny kamienny most, jedyny na tym odcinku rzeki Besary) i wodny po rzece Besarze, będący głównym połączeniem między stolicą a nadmorskim Osportem.

Poza handlem, istotnymi elementami tutejszej gospodarki są również duże kamieniołomy na południe od Norlandu. Z racji bliskości rzeki, miejscowe gleby są dosyć urodzajne, dzięki czemu Północna Marchia nie tylko jest samowystarczalna pod względem żywności, ale także może eksportować pewne nadwyżki. Sytuację gospodarczą włości Besarionów poprawia także kilkadziesiąt działających tutaj młynów.

Społeczeństwo Edytuj

Content

Religia Edytuj

Content

Miasta i miasteczka Północnej Marchii Edytuj

Lista wybranych miast i większych miasteczek znajdujących się na terenie podległym Besarionom z Norlandu:

  • Norland - bardzo duże miasto, stolica regionu i siedziba rodu Besarionów
  • Norvis - duże miasto, leżące na południe od Norlandu
  • Easteris - sporych rozmiarów miasteczko leżące na wschodnich rubieżach Północnej Marchii
  • Altmarkt - miasteczko będące północną granicą włości Besarionów
  • Dębowa Wieża - niewielkie miasteczko wyznaczające zachodnią granicę Północnej Marchii

Rody szlacheckie Północnej Marchii Edytuj

Lista wielkich i małych rodów szlacheckich związanych z Północną Marchią:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki