FANDOM

Nowa Marchia - najbardziej na północ położona prowincja Królestwa Mensenii. Założona po podbojach króla Rivalda I na terenach wydartych Wielkiej Puszczy i zamieszkującym ją elfom. Na południu graniczy z Północną Marchią (punkt graniczny - miasteczko Altmarkt), na północy rozpościera się niemalże aż do Magicznego Kręgu. Najbardziej wysuniętą na zachód osadą Nowej Marchii jest Dunkelwald, zaś najdalej na wschodzie leży miasteczko Wschodni Młyn.

Geografia i gospodarka Edytuj

Stolicą Nowej Marchii jest miasto Felmark. Od samego początku z umiejscowionego tutaj zamku prowincją włada ród Meridów. Obecnie, tytuł margrabiego noszony jest przezl lorda Tartuza Merida. Nowa Marchia jest względnie słabo zaludniona, gdy porówna się ją z ziemiami położonymi na południe od Besary, jednakże w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat liczba tutejszej ludności podwoiła się. Na panowanie królów Fengara i Degariona IV przypada również okres ogromnego rozwoju gospodarczego prowincji. Podstawowym surowcem eksportowym Nowej Marchii od zawsze było drewno, jednakże sporym powodzeniem na południu cieszą się również pochodzące stąd zioła, leki oraz wyroby rzemieślnicze. Mimo niezbyt urodzajnych gleb, Nowa Marchia jest samowystarczalna, jeśli chodzi o żywność. Na terenie prowincji działają również dwa kamieniołomy, kopalnia węgla, kopalnia żelaza oraz ponad dwadzieścia młynów.

Społeczeństwo Edytuj

W społeczeństwie Nowej Marchii jest stosunkowo niewielu rycerzy. Żyje tu za to ogromna liczba wolnej, niepodległej żadnemu panu ludności wiejskiej. Wiele tutejszych osad rządzonych jest przez miejscowych sołtysów, odpowiadających bezpośrednio przed Felmarkiem. Zwłaszcza dawne i obecne osady drwali stanowczo bronią swej niezależności. Nie oznacza to jednak, że w Nowej Marchii w ogóle nie ma włości rycerskich - znajdują się one głównie w centralnej i wschodniej części prowincji.

Religia Edytuj

Religijność mieszkańców Nowej Marchii jest dość umiarkowana. Podobnie, jak w całym królestwie, obowiązuje tu wiara w Panteon. Szczególnie czci się Ferona (patrona rzemieślników i miasta Felmark), Casista (opiekun myśliwych) i Izarę (bogini przyrody). Najważniejsze ośrodki kultu to Wielka Świątynia Ferona w Felmarku, sanktuarium Izary w pobliżu Północnej Wieży, świątynia Casista nad rzeką Ortą i poświęcona całemu Panteonowi Nowa Świątynia w rejonie Trzech Osad.

Wiadomo także, że w Nowej Marchii działa niepokojąco wielu heretyków, wyznających Herezula Odstępcę, a także innych odstępców od wiary. Sprawia to, że ta prowincja królestwa dość często jest obiektem zainteresowania królewskich Palandynów Światła oraz przedstawicieli Najwyższego Kolegium Kapłańskiego. W 475 roku, w głośnej na całe królestwo interwencji, paladyn Ulryk rozbił krąg kultystów ze Zmroku, a także pokonał wampira, czym zyskał tak wielki szacunek, że wkrótce zasiadł w Radzie Królewskiej.

Miasta i miasteczka Nowej Marchii Edytuj

  • Felmark - jedno z większych miast w całym królestwie; stolica prowincji
  • Neumarkt - drugie pod względem liczby ludności miasteczko regionu
  • Żytni Dwór - bogate miasteczko, siedziba rodu Vjerenów
  • Wschodni Młyn - najbardziej wysunięte na wschód miasteczko prowincji
  • Północna Wieża - niewielkie miasteczko, lecz drugi największy zamek w Nowej Marchii; położona na północ od Felmarku
  • Kilanger - największa i najstarsza z leżących na zachód od Felmarku Trzech Osad

Rody szlacheckie Nowej Marchii Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki