FANDOM

Norland - duże miasto znajdujące się nad rzeką Besarą, w środkowym jej biegu. Stolica Północnej Marchii i siedziba rodu Besarionów. Słynie z wielkiego, kamiennego mostu, będącemu głównym szlakiem łączącym Nową Marchię z resztą królestwa.

Położenie Edytuj

Zamek Norland został wzniesiony na południowym brzegu Besary, w środkowym jej biegu, w celu ochrony przeprawy, w miejscu której wkrótce powstał wielki most. Miasto zaś otoczyło twierdzę od zachodu, wschodu i południa, czyniąc z niego centralną budowlę całej aglomeracji. Norland z każdej strony (także od strony rzeki) otoczony jest wysokimi murami obronnymi. Poza ich obrębem znajdują się jednak dwa ważne ośrodki - Zachodni Port, obsługujący wielkie i ciężkie barki płynące do Osportu oraz Wschodni Port, w którym dokują mniejsze jednostki, pływające do Civitaty i dalej na południe królestwa.

Wzrost liczby ludności doprowadził także do powstania dużego podgrodzia na południe od miasta. Częściowo zabudowany jest również północny bieg rzeki - przy wieżach chroniących most wyrosło podzamcze, z licznymi karczmami i warsztatami. Znajduje się tam także znane na całą północną częśc Mensenii pole turniejowe, na którym lordowie Besarionowie urządzają rozmaite rozrywki dla wyżej i niżej urodzonych.

Dawne dzieje Edytuj

Content

Gospodarka Edytuj

Content

Struktura społeczna Edytuj

Content

Współczesna historia Edytuj

Wielki turniej w Norlandzie (476) Edytuj

Content

Sekta Oddanych Edytuj

Content

Późniejsze wydarzenia Edytuj

Content

Znane osobistości Edytuj

Lista znanych osobistości, urodzonych w Norlandzie lub przez dłuższy czas zamieszkujących go:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki