FANDOM

Mensenia
Język Język Królestwa
Stolica Civitata
Ustrój Monarchia
Ustrój Feudalizm
Król Degarion IV
Książe Regent Tartuz Merid
Powierzchnia: ?
Liczba ludności: ?
Moneta podstawowa Złoty Degaryt

Mensenia, zwana inaczej Królestwem Ludzi to największe państwo na kontynencie Palesenii, założone przez Degara Wielkiego, w 1 roku kalendarza Mensenii. Krajem włada od początku ród Degarytów wywodzący się od założyciela.

Położenie Edytuj

Ustrój Edytuj

Państwo ma charakter feudalny i włada nim król. Obecnie z łaski Panteonu, Królem Wszystkich Ludzi, Panem Mensenii, Księciem Wielkiej Marchii, Panem Civitaty, Księciem Nowego Vangoru, Poskromicielem Karasjan, Najwyższym Sędzią i Obrońcą Królestwa, Królem Mensenii jest Degarion IV Degaryta.

Jego przodkowie władający krajem znajdują się na liście królów Mensenii.

Regiony królestwa Edytuj

Królestwo Mensenii podzielone jest na kilkanaście regionów, zwanych marchiami. Każdą nich włada margrabia, będący najważniejszym lordem regionu i odpowiadający jedynie przed królem. Jemu składają hołd lenny wszyscy pomniejsi lordowie i rycerze z danego terytorium. Pewnym wyjątkiem od reguły jest stołeczna Wielka Marchia - jej tytularnym władcą w randze księcia jest każdorazowy następca tronu, natomiast tytuł margrabiego i rzeczywista kontrola nad tym dużym terytorium przynależy rodowi Castellich z Civitaty.

Lista regionów wraz z ich stolicami i władającymi nimi rodami:

Gospodarka Edytuj

Podstawową jednostka monetarną jest Złoty Degaryt, który dzieli się 10 Srebrnych Panów, oraz 80 Miedziaków Miejskich.

Więcej informacji znajduje się w spisie monet królestwa.

Armia Edytuj

Historia Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki