FANDOM

Marwald
Rasa: Człowiek
Płeć: Mężczyzna
Urodzony: 20.s.II.453
Zmarł: -
Wzrost: 6,05 stopy
Waga: 13 kamieni
Krewni: Alfabetycznie:
  • Markwart - Brat
  • Rita - Matka (martwa)
  • Sepp - Ojciec
Pierwsze pojawienie: 15.n.II.476 r. - Turniej w Norlandzie (Przybywa ze zbrojnymi do sir Ferela jako poddany)
Status
Grupa: Peskadczycy
Funkcja: Dowódca wojsk Peskady
Bazy operacyjne: Peskada / Zmrok

Marwald jest poddanym i bratem sir Markwarta Martelfoya, a także dowódcą jego żołnierzy. Dawniej zbrojny na służbie lorda Merida, przeszedł pod rozkazy sir Ferela Apfelstride'a, a po śmierci rycerza pod rozkazy brata, któremu umierający rycerz przekazał pozycję. Obecnie Marwald jest jednym z liderów grupy Peskadczyków.

Wygląd: Edytuj

KapalinMarwalda.jpg

Kapalin Marwalda

Marwald jest potężnym mężczyzną, choć nie ma tak pokaźnej budowy ciała jak jego młodszy brat. Niemniej reprezentuje sobą siłę i tężyzną fizyczną. Ma kruczoczarne włosy, ścięte na długość małego palca i wygolone po bokach. Na podbródku utrzymuje delikatny zarost. Jego oczy są idealnie szare co jest standardem w tej rodzinie. Lewy policzek naznaczony jest delikatną bruzdą, którą Marwald zdobył w boju podczas bitwy o Peskadę. Brak mu jednego z trzonowców, który stracił jako nastolatek podczas zabawy z Markwartem. Nosi Czarno-beżowy ubiór okrywający kolczugę, a ponad to skórzane buty, rękawice, ochraniacze na rękach, i chroniący głowę wysoki, spiczasty kapalin.

Charakter: Edytuj

Marwald jest człowiekiem zdecydowanym i sumiennym. Nie można odmówić mu odwagi oraz determinacji. Rzemiosło wojenne jest tym co go absorbuje i w czym chce się doskonalić. Ma genialne predyspozycje do dowodzenia ludźmi co udowodnił podczas bitwy o Peskadę. Jego ludzie go słuchają i szanują, a on potrafi wykorzystać ich potencjał i przekazać im wiedzę, oraz umiejętności.

Marwald należy do osób dość wulgarnych.

Historia: Edytuj

Młodość Edytuj

Marwald urodził się w Kilangerze jako pierwsze dziecko Seppa i Rity. Był dość niepokornym, ale rezolutnym malcem. Gdy miał 8 lat zmarła matka, co wprawiło go w długotrwały smutek. W końcu wrócił jednak do grona uśmiechniętych młodzieńców i całą resztę dzieciństwa spędził na niebezpiecznych zabawach z młodszym bratem i snuciu marzeń o rycerskich czynach. Gdy ukończył siedemnasty rok życia przeprowadził się do Gryty by na dobre zająć się zawodem drwala. Po trzech latach usłyszawszy o rekrutacji w Felmarku załapał się na zbrojnego w zamku, a jego miejsce w Grycie przejął Markwart.

Służba u Tartuza Merida Edytuj

Okres przebywania w Felmarku nie przyniósł niczego ciekawego, lecz na pewno nie był to czas przez Marwalda zmarnowany. Poza sumiennym wypełnianiem swych obowiązków w wolnym czasie, ćwiczył walkę i działanie w oddziale. Kiedy w 476 roku sir Ferel otrzymuje prawo założenia wsi, Marwald jest jednym ze zbrojnych, którzy trafiają pod jego komendę.

Służba u sir Ferela Edytuj

Podczas służby w Peskadzie Marwald dowodził zbrojnymi, którzy strzegli osady przed zagrożeniami z zewnątrz i nieładem wewnętrznym. Kontynuował trening swój i żołnierzy. Nabrał w tym czasie wiele nowych umiejętności, a także sporo nauczył się od samego sir Ferela. Ponadto rozpoczął współpracę z bratem, który w tym czasie był już giermkiem i zarządcą wioski. Przybliżyło to ponownie rodzeństwo po długim okresie rozstania. Marwald zyskał także możliwość częstego odwiedzania ojca, który przebywał w Zmroku.

Obrona Peskady Edytuj

Kiedy John Leniwe Oko przynosi do Peskady informację o nadchodzącym zagrożeniu ze strony elfów, Marwald czynnie uczestniczy w organizowaniu obrony. Odpowiada za utrzymanie porządku w pełnym napięć tłumie, oraz szkolenie świeżo zmobilizowanej milicji wioskowej. W czasie bitwy zachowuje dyscyplinę wojska. Gdy dochodzi do pogromu elfów, najpierw uczestniczy w zasadzce polegającej na wystrzelaniu dowództwa długouchów, a potem wraz z Markwartem prowadzi ludzi do wypadu na wrogów.

Po bitwie wykazuje się jeszcze bardziej ratując licznych rannych i zachowując dyscyplinę nie tylko wśród podkomendnych, ale i pośród sprzymierzonych barbarzyńców. Nadzoruje porządki po bitwie i reorganizuje oddziały, w czasie gdy jego ranny brat kuruje się spędzając ostatnie chwile z u boku sir Ferela.

Bitwa o Kilanger Edytuj

Po śmierci pana osady sir Markwart rozkazuje znieść wszystkie ciała elfów do osady, a potem nowo sformowane oddziały prowadzić pod Kilanger z odsieczą. Marwald wspierany przez Ortara przedziera się wraz z ludźmi przez las i dzięki elfim przebraniom i wsparciu barbarzyńców likwiduje z zaskoczenia wrogie posterunki, które sformowane są dookoła osaczonej osady. W decydującym momencie włącza się do walki siejąc chaos wśród oblegających, co zmusza ich do odwrotu. W ten sposób zostaje ostatecznie odparta pierwsza fala.

Podczas, próby przebicia się do Felmarku jego ludzie zasileni klanem Drapieżnych Ptaków prowadzonym przez Lugo, chronią obie flanki, aż do przybycia odsieczy pod wodzą Felorna Merida.

Marwald wykazuje się utrzymaniem niesamowitej dyscypliny, zwłaszcza, że miał pod sobą także barbarzyńców.

W Felmarku Edytuj

Wiadomo, że po dotarciu do miasta Marwald zajmuje się głównie szkoleniem żołnierzy podległych pod sir Martelfoya.

Relacje: Edytuj

sir Markwart Martelfoy: Edytuj

--Content--

sir Ferel Apfelstride: Edytuj

--Content--

Sepp: Edytuj

Marwald bardzo kocha ojca i zależy mu na jego bezpieczeństwie. W czasach jego przebywania w Zmroku, Marwald regularnie opuszczał Peskadę by odwiedzić rodzica.

Jillian: Edytuj

Marwald zna Jilliana, który był właścicielem karczmy w Peskadzie. Ich stosunki pozostają zdrowe, lecz neutralne.

Umiejętności: Edytuj

Ekspert walki mieczem: Edytuj

Marwald wyśmienicie radzi sobie walcząc mieczem i tarczą, ale w razie konieczności potrafi też zastąpić osłonę drugim ostrzem. To z tego powodu Markwart właśnie jego obdarował pozostałym po elfie Riasie ekwipunkiem.

Zdolności przywódcze: Edytuj

Marwald potrafi szkolić i dowodzić oddziałami.

Jazda konna: Edytuj

Marwald potrafi jeździć konno, choć nie jest pewny swych umiejętności.

Unikatowe przedmioty: Edytuj

Bliźniacze elfickie ostrza: Edytuj

Dwa identyczne, zdobione miecze jednoręczne są łupem po elfie Riasie. Markwart ofiarował je bratu jako swojej prawej ręce wiedząc, że ten będzie umiał się nimi posługiwać w nadchodzących walkach.

Ciekawostki: Edytuj

  • Marwald nie ma 5 górnego zęba po prawej stronie szczęki. Stracił go w jednym z licznych "pojedynków rycerskich" z bratem.

Cytaty: Edytuj

  • "Niech mnie Noc wyrucha! Co tu się dzieje!? ~(Widząc w karczmie Starego Rybaka, który wcześniej uciekł z osady)
  • Ale ich rozjebało! Pierdolnęło, ze hoho! ~ do Markwarta (Po eksplozji mostu w czasie Bitwy o Peskadę)

Przydomki: Edytuj

  • Kapitan

Więcej z Fandomu

Losowa wiki