FANDOM

Kornak
Rasa Człowiek
Płeć Mężczyzna
Data urodzenia 28.s.III.431
Data śmierci -
Wzrost 168 cm
Waga 10,5 kamienia
Krewni Nieznani
Pierwsze pojawienie Tajemnicze mordy w Kilangerze

Kornak (ur. 431) - kupiec wywodzący się z Gryty; w latach 475-478 jej sołtys. Znajomy Markwarta z czasów, gdy ten mieszkał w Grycie.

Napady na karawany i sprawa tajemniczych mordów w Kilangerze Edytuj

Kornaka nie było w Grycie w czasie dziwnych wydarzeń, jakie miały tam miejsce w związku ze śledztwem Czarnych Płaszczy w sprawie szkatułki z danymi wywiadowczymi, które w osadzie miała odebrać elficka agentka. Kupiec zajmował się wtedy prowadzeniem swoich interesów w Felmarku i Kilangerze. Do rodzinnej miejscowości powrócił jesienią, przywożąc Markwartowi wiadomość od jego ojca, Seppa. Jak się później okazało, Kornak przekazał również sir Mevanowi rozkaz od sir Alwina, nakazujący zająć się sprawą tajemniczych morderstw w Kilangerze. Wątpliwe jest jednak, by kupca łączyły jakieś większe powiązania z Czarnymi Płaszczami. Prawdopodobnie po prostu jednorazowo posłużył im za posłańca.

Status
Profesja Kupiec
Przynależność Gryta
Funkcja Sołtys (475-478)
Bazy operacyjne Gryta
Heraldyka Brak

Przejęcie władzy Edytuj

1.n.IV.475r. w wyniku działań arcymaga Ziemi Yorata i Ulryka, Paladyna Światła śmierć poniosło wielu prominentnych obywateli Trzech Osad, którzy okazali się heretykami wyznającymi Herezula Odstępcę. Między nimi znalazł się również stary sołtys Gryty. Nie chcąc pozwolić, by wieś pogrążyła się w chaosie, Kornak, jako najbogatszy jej mieszkaniec zdecydował się przejąć władzę i samozwańczo mianował się sołtysem. Dzięki wypłaceniu premii finansowej zyskał poparcie wioskowej milicji. Nikt spośród mieszkańców nie kwestionował nowej władzy.

Sołtys Edytuj

Początkowo wydawało się, że rządy Kornaka będą dla Gryty pomyślne. Przede wszystkim, osadę udało się utrzymać z dala od wszelkich dziwnych wydarzeń, jakie nękały pobliskie osady (jak problem z kolejną grupą banitów nękających karawany kupieckie między Kilangerem a Felmarkiem czy atak nietoperzy i częściowa ewakuacja osady w przypadku Kromu). Trudno jednak powiedzieć, na ile było to wynikiem polityki prowadzonej przez sołtysa, a na ile po prostu szczęśliwego zbiegu okoliczności. Z działń niewątpliwie będących pomysłem Kornaka można wymienić poparcie w 476 roku Wulstana, komendanta milicji w Kromie pełniącego obowiązki sołtysa w Kromie, gdy ten zdecydował się odrzucić pozory i otwarcie zagarnąć władzę dla siebie.

Późnym latem 477 roku rozpoczął się najtrudniejszy okres rządów Kornaka jako sołtysa. Okoliczne lasy zaczęła trawić plaga korników. Zbyt późno podjęto działania mające na celu zabezpieczenie domostw przed szkodnikami, zaś o miejsca zrąbu drewna nie zatroszczono się w ogóle. W rezultacie większa część surowca otaczającego Grytę stała się bezużyteczna. Jako, że import drewna był podstawą gospodarki osady, w krótkim czasie jej mieszkańcy popadli w nędzę, co doprowadziło do poważnych niepokojów społecznych. Kornak robił, co mógł, by tylko uspokoić nastroje i poprawić warunki bytowe mieszkańców (m.in. prowadził za własne pieniądze interwencyjny skup wszelkich wyrobów rzemieślniczych, które następnie wysyłał w karawanach na targi w innych miejscowościach, gdzie kupował tanią żywność). Mimo tego, udało mu się uniknąć gniewu mieszkańców tylko dzięki lolajności wioskowej milicji, która jednak słono go kosztowała.

Z nastaniem zimy sytuacja nieco się uspokoiła, jednakże Gryta była znacznie biedniejsza niż przed kryzysem, a Kornak jako kupiec niemal zruinowany. Jak miało się okazać, wcale nie miał to być ostatni cios, który spadł na sołtysa i jego podwładnych. 2.n.I.478r. nad ranem Gryta została zaatakowana przez połączone siły barbarzyńców z Dammullandii oraz elfów. Dzięki czujności miejscowych milicjantów najeźdźcom nie udało się osiągnąć efektu całkowitego zaskoczenia, dzięki czemu część mieszkańców, prowadzona przez Kornaka i milicjanta Utera "Twardogłowego" zdołała ujść z życiem. Sołtys i jego ludzie skierowali się leśnym traktem w stronę Kilangeru.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki