FANDOM

Fengar Degaryta (ur. 380; zm. 453) - z łaski Panteonu Król Wszystkich Ludzi, Pan Mensenii, Książę Wielkiej Marchii, Pan Civitaty, Książę Nowego Vangoru, Poskromiciel Karasjan, Najwyższy Sędzia i Obrońca Królestwa. Król Mensenii w latach 419-453. Zapisał się w historii jako Dobry Król. Jego panowanie to okres powszechnego rozwoju we wszystkich dziedzinach życia Menseńczyków. Władca toczył też wojny - głównie z barbarzyńcami z Dammullandii na terenie Marchii Vangorskiej. Jego największe zwycięstwa z tych batalii - bitwa na Mglistych Równinach i III bitwa o Crabmarck - rozbiły Dammullandian, zabezpieczyły północne granice królestwa i umożliwiły - choć w ograniczonym zakresie - wznowienie akcji osadniczej w Vangorze.

Wygląd i charakter Edytuj

Content

Biografia Edytuj

Młodość Edytuj

Content

Panowanie Edytuj

Content

Polityka Edytuj

Wojny i podboje Edytuj

Content

Polityka zewnętrzna Edytuj

Content

Polityka wewnętrzna Edytuj

Content

Rada Królewska Edytuj

Content

Rodzina Edytuj

Genealogia Edytuj

Fengar Degaryta był pierwszym dzieckiem i jedynym synem księżnej Elary Saules i księcia Feridiona (ur. 350; zm. 405), który był z kolei młodszym bratem i następcą króla Jorudara II (ur. 342; zm. 419). Sam Fengar był w trzynastym pokoleniu potomkiem Degara Wielkiego, założyciela dynastii Degarytów. Rodzeństwo księcia stanowiły młodsze siostry - Elara (384-434) i Irydia (385-460).

Małżeństwo i dzieci Edytuj

Książę Fengar w 407 roku poślubił Marienę z rodu Besarionów. Małżeństwo to było generalnie udane, choć urodzony w 408 roku książę nie przeżył nawet 2 dni, a później królowa jeszcze wielokrotnie poroniła lub rodziła martwe dzieci. Zmarła w 439 roku, w wieku 50 lat. Para królewska doczekała się dwójki dzieci, która dożyła wieku dorosłego:

  1. książę Degarion (ur. 410) - następca tronu, a od 453 król Mensenii jako Degarion IV
  2. księżniczka Irydia (ur. 413)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki