FANDOM

Degarion IV Degaryta (ur. 410) - z łaski Panteonu Król Wszystkich Ludzi, Pan Mensenii, Książę Wielkiej Marchii, Pan Civitaty, Książę Nowego Vangoru, Poskromiciel Karasjan, Najwyższy Sędzia i Obrońca Królestwa. Król Mensenii od 453 roku.

Wygląd i charakter Edytuj

Content

Biografia Edytuj

Młodość Edytuj

Content

Panowanie Edytuj

Content

Polityka Edytuj

Polityka zewnętrzna Edytuj

Content

Polityka wewnętrzna Edytuj

Content

Rada Królewska Edytuj

Content

Rodzina Edytuj

Genealogia Edytuj

Degarion IV był pierwszym dzieckiem i jedynym synem Fengara, króla Mensenii w latach 419-453 oraz królowej Marieny z rodu Besarionów. Jest w czternastym pokoleniu potomkiem króla Degara Wielkiego, założyciela dynastii Degarytów. Jego jedyne rodzeństwo to urodzona w roku 413 księżniczka Irydia.

Małżeństwa i dzieci Edytuj

Degarion, jeszcze jako następca tronu, zgodnie z wolą ojca poślubił w 436 roku Olię z rodu Mundenów. Zmarła ona przy porodzie, w roku 449. Z tego związku urodziła się czwórka dzieci:

  1. Księżniczka Egara (ur. 437; zm. 466)
  2. Księżniczka Habera (ur. 442)
  3. Księżniczka Irydia (młodsza) (ur. 445)
  4. Książę Jorudar (ur. 449) - następca tronu

Po śmierci jego pierwszej żony, starzejący się król Fengar nakazał synowi powtórny ożenek. Wybranką księcia została tym razem Felaria z rodu Fontesów. Po objęciu przez Degariona tronu, została koronowana na królową. Ich małżeństwo było udane, a król cenił sobie pomoc żony w rządzeniu państwem. Królowa zmarła na suchoty w 473 roku, wieku 41 lat. Z tego małżeństwa urodziła się trójka dzieci:

  1. Książę Emgar (ur. 451)
  2. Książę Rivald (ur. 453) - od 473 roku przebywa w Karasji jako honorowy ambasador królestwa
  3. Księżniczka Ferida (ur. 455)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki