FANDOM

Bart
Rasa Człowiek
Płeć Mężczyzna
Data urodzenia 31.n.IV.454 r.
Data śmierci 6.n.I.478 r.
Wzrost 171 cm
Waga 12,5 kamienia
Krewni Nieznani
Pierwsze pojawienie Obrona Kilangeru

Bart (ur. 454; zm. 478) - członek milicji z Kilangeru; podczas obrony osady przed elficko-barbarzyńskim atakiem najpierw zasnął na warcie, a później wykazał się tchórzostwem. Zdołał jednak zmazać swe przewiny, ginąc w obronie mieszkańców podczas ostatecznego szturmu wrogich sił.

Przed obroną Kilangeru Edytuj

Bart zaciągnął się do kilangerskiej milicji po rozruchach, jakie miały miejsce w osadzie po tym, jak paladyn światła imieniem Ulryk zabił w Nowej Świątyni sołtysa i kilku innych prominentnych mieszkańców miasteczka za to, że okazali się wyznawcami Herezula Odstępcy. Wywołało to chaos i zasiało niepewność wśród wieśniaków. Chcąc mieć pewny kawałek chleba i dach nad głową, wielu z nich, w tym między innymi Bart, wstąpiło do milicji.

Podczas swej służby w latach 475-478 Bart nie wyróżnił się niczym szczególnym - był umiarkowanie sumienny, umiarkowanie skuteczny w działaniu i umiarkowanie skorumpowany, jak większość milicjantów. Czas próby dla niego i jego kolegów miał dopiero nadejść wraz z połączonym atakiem elfów i barbarzyńców na Cztery Osady, na początku 478 roku.

Status
Profesja Milicjant
Przynależność Kilangerska milicja
Funkcja Szeregowy
Bazy operacyjne Kilanger

Obrona Kilangeru Edytuj

Bart został przydzielony pod dowództwo zastępcy dowódcy kromskiej milicji, Deriona. Zadaniem jego oddziału była obrona zachodniego odcinka palisady. Trafił na posterunek Johna Leniwego Oka, mieszczący się przy stercie śmieci. Podczas nocnej próby wniknięcia do osady elfickiego agenta Bart miał pełnić wartę na newralgicznym odcinku umocnień, zasnął jednak na służbie, dzięki czemu elfowi udało się podpalić palisadę i wkraść się do wsi. Jakby tego było mało, podczas gaszenia powstałego pożaru zaspany milicjant oparzył się w rękę, po czym uciekł z posterunku, porzucając swój będący rodzinną pamiątką miecz.

Następnego ranka podczas sztabowej narady, kierujący obroną Kilangeru sir Alwin Teemmer rozkazał Derionowi odnaleźć i powiesić winnego całego zamieszania. Kromczyk wraz z Johnem odnaleźli Barta w karczmie. Tam sprytny zezowaty człowiek zdołał go przekonać, że wymaga się od niego jedynie powrotu na posterunek. Bart zaczął jednak coś podejrzewać, gdy znaleźli się na placu z szubienicą. Próbował uciec, jednak Derion z Johnem przytrzymali go, zaś przechodzący akurat Jillian na ich prośbę obezwładnił delikwenta silnym ciosem w szczękę, a następnie poprawił lewym sierpowym, łamiąc nieszczęśnikowi nos. W tym momencie na plac wszedł sir Ottokar Bliz i rozkazał dać spokój Bartowi. Okazało się, że sir Alwin od początku nie chciał wieszać dezertera, a jedynie porządnie go nastraszyć, gdyż do obrony osady potrzebna jest każda para rąk. Po odejściu rycerza, gdy milicjant się ocknął, Derion powiedział mu, że dostał szansę odpokutowania swoich uczynków nienaganną służbą. Później zaś dowódca posterunku, John, oddał niedoszłemu skazańcowi jego miecz.

Wszystko to niesamowicie zmotywowało Barta do pracy. Świadomy, że dostał drugą szansę, wyróżnił się ponadprzeciętnym zaangażowaniem przy odbudowie zniszczonych umocnień. Gdy zaś przyszedł czas bitwy, walczył w pierwszym szeregu. Zdołał zabić kilku przeciwników, nim w końcu zginął od uderzenia barbarzyńskiego topora. Bohaterską śmiercią zdołał zmazać wszelką hańbę ze swojego imienia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki