FANDOM

Atryk (ur. 429; zm. 475) - kapłan Helderiona; w latach 465 - 475 prekasor Nowej Świątynii. Jednocześnie skryty wyznawca Herezula Odstępcy i przywódca kręgu jego kultystów ze Zmroku. Został unicestwiony przez paladyna Ulryka podczas jego wizytacji w Nowej Świątynii, wraz z większością swoich współwyznawców.

Wygląd i charakter Edytuj

Atryk był mężczyzną średniego wzrostu, dosyć dobrze zbudowanym, choć w okresie sprawowania funkcji prekasora Nowej Świątyni rozwinął się u niego dosyć wydatny brzuch. Jak każdy kapłan w służbie Helderiona, chodził z głową ogoloną na łyso. Mimo rosnącej tuszy, poruszał się pewnie i bez żadnych problemów, przyjmując zazwyczaj postawę pełną dostojeństwa.

Był człowiekiem przebiegłym, chciwym i dwulicowym, przywykłym do prowadzenia podwójnego życia. Religijne praktyki ku czci Panteonu i zarządzanie Nową Świątynią traktował powierzchownie i instrumentalnie. Gorliwie wyznawał jedynie Herezula, lecz i to głównie z chęci zdobycia większej mocy i lepszej pozycji.

Biografia Edytuj

Wstąpienie do stanu kapłańskiego Edytuj

Atryk pochodził z nizin społecznych Felmarku i od zawsze chciał się z nich wyrwać. Swojej szansy na lepsze życie dopatrzył się w stanie kapłańskim. W nie do końca jasnych okolicznościach, udało mu się zdobyć pozycję akolity odpowiedzialnego za utrzymanie w porządku ołtarzyka Helderiona w Wielkiej Świątyni Ferona w Felmarku. Po kilku latach służby świątynnej, udał się na kilkuletnie studia do Klasztoru Światła. W wieku 32 lat otrzymał tam święcenia i został kapłanem służącym Helderionowi.

Pierwszy przydział Edytuj

Pierwszym przydziałem Atryka była Nowa Świątynia w rejonie Trzech Osad, nieopodal jego rodzinnego Felmarku. Tamtejszy prekasor był już bardzo stary i nie dawał rady wykonywać wszystkich swoich obowiązków. Zadaniem Atryka było odciążenie go w powinnościach administracyjnych i asystowanie mu w czynnościach kultowych. Gdy po czterech latach stary prekasor zmarł, Atryk został jego następcą i przejął pełnię władzy nad Nową Świątynią.

Prekasor Nowej Świątyni Edytuj

c

Podwójne życie Edytuj

c

Zgromadzenie w Święto Helderiona Edytuj

c

Proces inkwizycyjny trzech bluźnierców i śmierć Edytuj

c

Umiejętności Edytuj

c

Unikatowe przedmioty Edytuj

c

Ciekawostki i cytaty Edytuj

c

Więcej z Fandomu

Losowa wiki